[ad_1]

اخیراً فروش یک خودروی کمپر شکل گرفته بر اساس فولکس‌واگن بیتل که سوپر باگر نام دارد توجهات را به خود جلب کرده است.

فولکس‌واگن بیتل نه تنها جزو قدیمی‌ترین نام‌های تاریخ صنعت خودروست بلکه جزو نمادین‌ترین خودروهای کوچک دنیا نیز به شمار می‌رود. از دهه ۳۰ میلادی تاکنون نسخه‌های بسیار متنوعی از بیتل تولید شده و مهندسان و افراد خلاق مدل‌هایی همچون مدل درگ، باگی، خودروی پلیس و حتی وانت پیکاپ آن را معرفی کرده‌اند.

اما زمانی که بیتل به آن بدنه گرد و کاپوت خمیده فکر کنید آخرین گزینه‌ای که به ذهن خطور خواهد کرد نسخه کمپر خواهد بود. هرچند چندین دهه پس از معرفی این محصول دوست‌داشتنی، بیتل به یک کمپر با نام سوپر باگر تبدیل شده است. شاید با نگاه به ظاهر عجیب بیتل سوپر باگر فکر کنید با یک خودروی دست‌ساز خانگی روبرو هستید اما این‌طور نیست. تنها تشابه این کمپر با نسخه اصلی بیتل شاسی و بخش جلوی خودروست. یک شرکت کوچک آمریکایی با نام سوپر کمپرز در دهه ۷۰ میلادی تصمیم گرفت عملکرد بیتل محبوب را به چالش بکشد و آن را به یک کمپر تبدیل کند. هدف این شرکت تولید خودروهای خانه به دوش ارزان‌تر برای عموم مردم بود و به همین خاطر از جعبه‌ای چوبی با پانل‌های فایبرگلاس و فلزی برای تولید کمپری کوچک در پشت صندلی‌های جلوی خودرو استفاده کردند.

داخل فولکس‌واگن بیتل سوپر باگر تجهیزات اصلی برای سفرهای آخر هفته نصب شده بود. این خودرو در سال ۱۹۷۵ و با قیمت ۶ هزار دلار عرضه می‌شد و از تجهیزاتی همچون صندلی‌های راحت، نیمکت پشتی، دو تخت خواب، ظرف‌شویی، اجاق‌گاز، یخچال و تانک آب ۱۲ گالنی سود می‌برد. شرکت سوپر کمپرز علاوه بر فروش سوپر باگر کیت‌های متنوعی را نیز در دسترس مالکان بیتل عادی قرار داد تا آن‌ها خودشان بتوانند خودرو را به یک کمپر تبدیل کنند. برای تبدیل بیتل عادی به مدل کمپر حدود ۶۰ ساعت زمان نیاز بوده است.

در آن زمان نسخه‌های کارکرده بیتل بسیار ارزان بودند و شاید به همین خاطر بود که سوپر کمپرز بیتل را به ون محبوب تایپ ۲ ترجیح داد. همچنین چندین سال پس از معرفی سوپر باگر، یکی شرکت آمریکایی دیگر برنامه‌های خود برای تولید یک مینی هوم را اعلام کرد. این خودرو ظاهری تقریباً مشابه بیتل ۱۹۷۵ داشت و این کار منجر به تولید کیت‌های بیشتری شد. کیت تبدیل بیتل به مدل کمپر بسیار محبوب بود و تقریباً اکثر مدل‌های تکمیل شده به همین طریق ساخته شدند که مدل حاضر در تصاویر نیز جزو همان‌هاست.

این کمپر بر اساس فولکس‌واگن بیتل ۱۹۶۸ با بدنه‌ای سبز رنگ ساخته شده اما مشخص نیست که کیت سوپر کمپرز چه زمانی روی آن سوار شده است. نیروبخش خودرو نیز پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری هوا خنک فولکس‌واگن است. نیروی پیشرانه از طریق گیربکس ۴ سرعته دستی راهی چرخ‌ها می‌شود و نکته مهم اینکه شاسی تقویت شده و سیستم تعلیق قوی‌تری برای هماهنگی با وزن بیشتر کمپر سوپر باگر بکار رفته است. رینگ‌های ۱۴ و ۱۵ اینچی نیز با لاستیک‌های ۱۸۵/۷۰ در جلو و ۲۹۵/۵۰ در عقب همراه شده‌اند.

ظاهر فولکس‌واگن بیتل سوپر باگر عجیب به نظر می‌رسد مخصوصاً اینکه نیمی از آن شبیه بیتل و نیم دیگر شبیه خودروهای کمپر عادی است. در بدنه خودرو مواردی همچون درهای ورود، شیشه‌های جانبی کشویی، نردبان و روف راک دیده می‌شوند. همچنین دو بخش ذخیره‌ای جانبی نیز تدارک دیده شده تا وسایل مهم را در خود جای دهند. زمانی که یکی از درها را باز کنید شاهد کابینی مجهز خواهید بود که راحتی زیادی دارد. در بخش جلو دو صندلی بسیار راحت پارچه‌ای نصب شده‌اند و آن‌ها را می‌توان چرخاند تا فضای بیشتری ایجاد شود.

در کابین بیتل سوپر باگر همچنین غربیلک فرمان دو پره با پوشش سفارشی، ترمزدستی چوبی، شیفتر سنتی و… دیده می‌شوند؛ اما در بخش عقب خودروست که چهره واقعی کمپر نمایان می‌شود. آشپزخانه کوچک سوپر باگر کاملاً در بخش پشتی قرار دارد و شامل گاز و ظرف‌شویی است. سه کابین نیز در بالا نصب شده و دستشویی نیز فضای زیادی را ارائه می‌کند. در کل باید گفت این خودرو فضای کاملاً مناسبی را برای سفرهای آخر هفته فراهم خواهد کرد. مشخص نیست که این روزها چه تعداد از بیتل سوپر باگرها وجود دارند اما مدلی که حراج شده کارکرد حدود ۹۸ هزار کیلومتری داشته و وضعیت کلی آن مطلوب به نظر می‌رسد. سوپر باگر قطعاً یکی از عجیب‌ترین نسخه‌های بیتل به شمار می‌رود اما بین طرفداران سفر و گشت‌وگذار گزینه‌ای محبوب بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای



[ad_2]

Source link