[ad_1]

از مدل‌های شوتینگ‌بریک گرفته تا اسپیدستر، تک‌تک این کانسپت‌ها عجیب هستند.

هر خودروساز برای رسیدن به محصولی جدید و نوآورانه، ایده‌های مختلف را موردبررسی قرار می‌دهد و زمانی که تصمیم می‌گیرد یک ایده به‌اندازه کافی به پختگی رسیده، آن را به‌عنوان یک مدل مفهومی رونمایی می‌کند. تقریبا همه خودروسازان این کار را انجام می‌دهند و پورشه هم از این قاعده مستثنا نیست. این شرکت در سال ۹۹ با پرده‌برداری از چند کانسپت خاص که هیچگاه در معرض دید عموم قرار نگرفته بودند، همه را حیرت‌زده کرد. اما ظاهرا این پایان راه اشتوتگارتی‌ها نبود و کارت‌هایی مخفی بیشتری در دست داشته‌اند.

مقالات مرتبط:

مرکز میراث پورشه در آلمان، محل زندگی حداقل یک نمونه از تمام خودروهایی به شمار می‌رود که پورشه تولید کرده است. یکی از چشمیگیرترین محصولات این گاراژ بزرگ، پانامرا کانسپت نام دارد که در سال ۱۹۸۹ تولید شد و عملا زبان طراحی نسل آینده پورشه ۹۱۱ ۹۹۳ را شکل داد. البته ساخت این خودرو مصادف با تولد ۸۰ سالگی «فری پورشه»، فرزند موسس پورشه، تولید شده ببود و به یک موتور ۲۴۷ اسب بخاری ۶ سیلندر تخت مجهز شده بود.

از ویژگی‌های خاص این خودرو می‌توان به طاق بزرگ چرخ‌ها، سیستم تعلیق بهبودیافته با قبلیت تنظیم و رینگ‌های سه‌پره اشاره کرد که در زمان خود نهایت نوآوری و به‌روزبودن را به رخ می‌کشیدند. راننده می‌توانست تنها با تعویض تایرهای این خودرو و افزای ارتفاع فنربندی، از آن در مسیرهای آفرود استفاده کند. تنها مشکل این خودروی دوکاره این بود که زمانی که آن را به فری پورشه دادند، موردتنفر او قرار گرفت!

در گوشه دیگر این گاراژ بزرگ، یک کانسپت سفیدرنگ جا خوش کرده که شباهت زیادی به یک قالب صابون دارد. هدف از تولید ۹۱۱ اسپیدستر کانسپت، نمایش روح مدل ۳۵۶ رودستر ۱۹۵۴ در سال ۱۹۸۷ بود. برخی از مدل‌های این خودرو که به آمریکا رسیدند وارد عمل جراحی زیبایی شدند و به این ترتیب، شیشه جلو و صندلی سرنشین را از دست دادند تا ظاهری آیرودینامیک‌تر و یکدست‌تر بر بدنه خودرو حاکم شود. پورشه در سال ۲۰۱۹ هم از نسل بعدی اسپیدستر رونمایی کرد که به یکی از زیباترین محصولات عصر مدرن این خودروساز تبدیل شد.

برخی مدل‌های مرکز میراث این شرکت به خودروی فیلم‌های سینمایی شباهت دارند. برای نمونه، می‌توان به خودروی تست صدای تایر اشاره کرد که با استفاده از یک سیستم اگزوز که روی شیشه پشتی آن نصب شده، تمام صدای اگزوز را حذف می‌کند.

نمونه بارز دیگر این گاراژ، کانسپت ۹۲۸ H250 است که در سال ۱۹۸۷ دیده به جهان گشود تا به یکی از نخستین مدل‌های چهاردر پورشه تبدیل شود؛ تا اینکه شاسی‌بلند کاین در سال ۲۰۰۴ رونمایی شد و تصویر پورشه چهاردر را در ذهن مشتری تثبیت کرد. صندلی‌های چرمی، دستگیرهای چرمی با قابلیت کنترل الکترونیکی، فاصله محوری بیشتر و بدنه شوتینگ‌بریک از ویژگی‌های خاص این خودرو به شمار می‌رود که بعدا نمونه کشیده‌تر آن هم رونمایی شد.

البته خودروهای خاص و دیده‌نشده گاراژ پورشه به این چند مورد محدود نمی‌شوند و برای تماشای کامل آن‌ها بهتر است ویدئوی زیر را تماشا کنید. به نظر شما کدام مدل مفهومی پورشه لایق ورود به خط تولید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



[ad_2]

Source link