[ad_1]
شرکت رولزرویس تستهای قویترین پیشرانه هواپیمای تجاری خود با نام پیرل ۱۰X را آغاز کرد.
این شرکت که به خاطر تولید پیشرانههای هواپیمایی قدرتمند و خودروهای فوق لوکس شناخته میشود شروع تستهای پروازی قویترین پیشرانه خود یعنی پیرل ۱۰X را اعلام نمود. این پیشرانه در هواپیمای داسو فالکن ۱۰X به عنوان محصول پرچمدار و جدید شرکت فرانسوی بکار خواهد رفت. همچنین اولین پرواز پیشرانه موردبحث با استفاده از بوئینگ ۷۴۷ صورت میپذیرد.
پیرل ۱۰X جدیدترین عضو از خانواده پیشرانههای پیرل رولزرویس است. این نیروگاه عظیم همچنین برای اولین بار در یک جت تجاری شرکت داسو نصب خواهد شد. به منظور جمعآوری دادههای حاصل از این تستها، خلبانها و مهندسان تست پرواز زیادی مشغول کار خواهند بود. این برنامه شامل بررسی عملکرد پیشرانه و همچنین تست فاکتورهای زیادی از جمله سرعت و ارتفاع پروازی است. فیلیپ زلر نائب رئیس شرکت داسو با انتشار بیانیهای گفته است:
ما از ورود به فاز بعدی و مهم توسعه پیشرانه جت تجاری خود هیجانزدهایم. تمامی این تستها کامل میشوند تا در نهایت قابلیت اطمینان پیشرانه تائید شود و نیازهای عملکردی ما را پوشش دهد.
واضح است که تضمین راندمان و قابلیت اطمینان یک پیشرانه قبل از نصب و سرویسدهی در هواپیمایی تجاری امری کلیدی خواهد بود. یکی از مهمترین کمکها برای تحقق این هدف استفاده از تأسیسات تست پرواز و هواپیمای آزمایشی بوئینگ ۷۴۷ است که در توسان آریزونا واقع شده و به خود رولزرویس تعلق دارد. در این هواپیما میتوان انواع پیشرانهها را نصب کرد و از صحت عملکرد آنها مطمئن بود.
گفته میشود تستهای موردبحث دادههای ارزشمندی را فراهم خواهد کرد که حداکثر حجم آنها در یک روز به ۲۰ گیگابایت هم میرسد که بیش از متوسط مصرف ماهانه اینترنت یک خانوار در بریتانیاست. احتمالاً میدانید که یک هواپیما از چهار پیشرانه برای ایمنی بیشتر استفاده میکند. به منظور بررسی پیشرانه رولزرویس نیز یک پیشرانه تست در کنار سه پیشرانه مورد استفاده قرار میگیرد؛ اما این بار هواپیمای تست رولزرویس از ۵ پیشرانه استفاده خواهد کرد به گونهای که پیشرانه پیرل ۱۰X در کنار یک پیشرانه ترنت ۱۰۰۰ و سه پیشرانه RB211 قرار خواهد گرفت.
ترنت ۱۰۰۰ و RB211 توسط رولزرویس توسعه یافتهاند و اولی به خاطر مصرف سوخت کم و قابلیت اطمینان مشهور شده است. پیشرانه RB211 نیز از نوع توربو فن است که از دهه ۷۰ میلادی تاکنون در خط تولید قرار دارد. دبورا رابینسون مدیر تست و مهندسی رولزرویس میگوید تأسیسات تست پروازی این شرکت اهمیت بالایی دارد. این مرکز بخشی از تواناییهای تست و آزمایش گسترده شرکت به منظور اطمینان از صحت عملکرد پیشرانههاست. اگرچه کامپیوترها و ابزارهای ویژه میتوانند دادههای زیادی را تهیه کنند اما تست در هوا اهمیت به سزایی دارد. مهندسان با این تستها میتوانند نتایج وسیعی را کسب نمایند. او خاطرنشان میسازد:
ما با استفاده از این مرکز میتوانیم فرصت تست محدودیتهای پروازی را به دست آورده و بازخوردهای مناسبی از سبد محصولات خود را کسب کنیم.
[ad_2]
Source link
Recent Comments