[ad_1]

در این مقاله گران ترین کشنده و کامیون های بازار ایران را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

وسایل نقلیه سنگین به ویژه انواع کشنده‌ها و کامیون‌ها نقش مهمی در توسعه یک کشور ایفا می‌کنند چراکه جریان اصلی حمل کالا به شمار می‌روند. به همین خاطر است که شاهد آزاد شدن واردات کشنده‌ها و کامیون های صفرکیلومتر و کارکرده به کشور در سال‌های اخیر بوده‌ایم هرچند افزایش قیمت ارز و سایر عوامل باعث شده‌اند قیمت این وسایل نقلیه به ارقام قابل‌توجهی برسد. با توجه به استقبال شما عزیزان از معرفی کشنده‌های موجود در کشور این بار تصمیم گرفتیم گران ترین کشنده و کامیون ایران را خدمت شما معرفی کنیم.

گران ترین کشنده و کامیون ایران

لیست پیش رو به ترتیب از گران ترین به ارزان‌ترین کشنده‌ها و کامیون های بازار مرتب شده هرچند باید دقت داشت قیمت‌های ذکر شده مربوط به مدل‌های صفرکیلومتر و قیمت بازار است و به‌صورت حدودی درج شده چراکه نوسان‌های ارزی و سایر عوامل باعث می‌شوند قیمت کشنده‌ها نیز افزایشی باشد. درصورتی‌که اطلاعات بیشتری درباره خود کشنده‌ها و یا قیمت آن‌ها دارید حتماً آن را با ما و دیگر کاربران پدال به اشتراک بگذارید.

داف XF 530

قیمت: حدود ۱۱ میلیارد تومان

محصولات شرکت هلندی داف از قدیم در کشورمان طرفداران زیادی داشته‌اند. دو کشنده XF 480 و XF 530 هم‌اکنون در کشورمان حضور دارند و مدل XF 530 را می‌توان گران ترین کشنده بازار ایران دانست. این کشنده به پیشرانه ۶ سیلندر ۱۲.۹ لیتری با ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰۰ نیوتون متر گشتاور مجهز است و ظرفیت حمل بار ناخالص آن تا ۵۰ تن نیز ذکر شده است. همان‌طور که انتظار می‌رود این کشنده از طیف وسیع امکانات رفاهی و ایمنی سود می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، دوربین‌های جانبی، کولر و بخاری درجا، دو تخت خواب، صندلی راننده برقی و… اشاره کرد.

اکتروس ۱۸۵۱

قیمت: حدود ۱۰.۹ میلیارد تومان

دیگر محصول حاضر در لیست گران ترین کشنده و کامیون ایران به مرسدس بنز تعلق دارد. اکتروس در کشورمان به خوبی شناخته شده و اخیراً نیز نسخه‌های جدید این کشنده در جاده‌ها به چشم می‌خورند. نسخه به‌روز این کشنده با نام اکتروس ال عرضه شده و نسخه ۱۸۵۱ آن از پیشرانه ۶ سیلندر ۱۵.۶ لیتری با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰۰ نیوتون متر گشتاور سود می‌برد. همانند محصولات سواری مرسدس بنز، اکتروس ال نیز دارای امکانات متنوعی همچون کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، سیستم حفظ کشنده بین خطوط، نمایشگرهای لمسی مرکزی و پشت آمپرها، پایش نقاط کور، ترمز ضد لغزش، گرم‌کن و سردکن صندلی، دوربین جانبی بجای آینه‌های سنتی، چراغ‌های جلوی LED و… است.

ولوو FH500

قیمت: حدود ۱۰.۶ میلیارد تومان

محصولات سنگین ولوو در کشورمان کاملاً محبوب و مورد اعتماد هستند. گل سرسبد کشنده‌های ولوو در کشورمان مدل FH500 است که از پیشرانه ۶ سیلندر ۱۲.۸ لیتری توربو دیزل با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰۰ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند. این کشنده سوئدی وزن ناخالص ۴۴ تنی دارد و می‌توان با آن حدود ۳۶.۵ تن بار را جابجا کرد. ولوو FH500 به دو تخت خواب مجهز است و صندلی‌های راننده و سرنشین نیز راحتی بالایی دارند و از تنظیمات زیادی سود می‌برند. سیستم تهویه مطبوع، آینه‌های گرم شونده و… نیز در این کشنده وجود دارند. اکثر کنترل‌های داشبورد در دسترس راننده هستند و یک نمایشگر ۷ اینچی نیز اطلاعات را در اختیار راننده می‌گذارد.

اسکانیا ۵۰۰S

قیمت: حدود ۱۰.۵ میلیارد تومان

تا همین چند سال پیش محصولات اسکانیا در کشورمان مونتاژ می‌شدند اما هم‌اکنون شاهد واردات محصولات کارکرده و صفرکیلومتر آن به کشور هستیم. کشنده ۵۰۰S به تعداد بسیار محدود در کشورمان حضور دارد و همین امر باعث شده قیمت آن در بازار بسیار بالاتر از ارقام اعلامی باشد. این کشنده دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۱۳ لیتری با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۵۰ نیوتون متر گشتاور است. مجموع وزن ناخالص مجاز ۵۰۰S نیز به حدود ۴۴ تن می‌رسد. اگرچه ذکر تمامی تجهیزات این کشنده در مطلب گران ترین کشنده و کامیون ایران از حوصله خارج است اما از برخی موارد می‌توان به سیستم هشدار انحراف از مسیر، فرمان دی شکل با تنظیم در دو جهت، کروز کنترل تطبیقی، چراغ جلوی خودکار، یخچال، بخاری و کولر درجا، گرم‌کن و سردکن صندلی، دریچه سقفی، آینه‌های برقی گرم‌کن دار، تهویه مطبوع خودکار، قفل مرکزی، نمایشگر و تاخوگراف دیجیتال، چراغ‌های روز روشن، پروژکتورهای سقف و جلوپنجره، فلاپ بغل اشاره کرد.

رنو T520

قیمت: حدود ۹ میلیارد تومان

رنو با کشنده‌های سری T خود حضور متفاوتی در کشورمان دارد. این کشنده با ظاهر جذاب خود جزو متمایزترین محصولات سنگین جاده‌های کشور است. مدل T520 از پیشرانه ۱۳ لیتری با ۵۲۰ اسب بخار قدرت سود می‌برد. ظرفیت حمل بار آن نیز به حدود ۴۲ تن می‌رسد. کشنده‌های رنو نیز همانند محصولات ولوو از تجهیزات ایمنی و رفاهی زیادی سود می‌برند که از جمله آن‌ها می‌توان مواردی همچون دو تخت خواب، کروز کنترل، سیستم کنترل مدیریت تهویه و کولر درجا هستند. تاخوگراف دیجیتال، یخچال ۲۴ لیتری، خروجی برق ۱۲ ولت در کابین، سیستم گرم‌کننده آب رادیاتور و روغن گیربکس، سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس، تعلیق بادی اتاق و صندلی راننده، آینه‌های برقی مجهز به گرم‌کن و سانروف برقی را نام برد.

رنو T480

قیمت: حدود ۸.۲ میلیارد تومان

دیگر کشنده سری T رنو با نام T480 شناخته می‌شود که به وفور وارد کشور شده است. پیشرانه مورد استفاده در مدل T480 مشابه برادر خود است با این تفاوت که ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس اپتی درایور با ۱۲ دنده جلو و ۳ دنده‌عقب نیز نیروی تولیدی را به چرخ‌ها می‌رسانند. رنو T480 نیز در بخش امکانات و تجهیزات کمبودی ندارد و تجهیزاتی همچون یخچال ۲۴ لیتری، سیستم تهویه مطبوع خودکار، بخاری و کولر درجا، جک بالابر ۲۰ تن، پروژکتور عقب، قفل مرکزی و ایموبلایزر، سانروف برقی، عایق حرارتی کابین، شیشه‌بالابر برقی، چراغ‌خواب، صندلی راننده با تنظیمات کامل و گرم‌کن دار، تاخوگراف، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن، بادگیر جانبی، نمایشگر دیجیتال در آن دیده می‌شوند.

داف XF 480

قیمت: حدود ۸.۱ میلیارد تومان

دیگر کشنده داف در لیست گران ترین کشنده و کامیون ایران مدل XF 480 است. داف به عنوان زیرمجموعه شرکت پاکار از پیشرانه ۱۳ لیتری ساخت این برند آمریکایی با ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰۰ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند. گیربکس ساخت ZF آلمان نیز با ۱۲ دنده جلو و ۶ دنده‌عقب نیرو را به چرخ‌ها منتقل خواهد کرد. در داف XF 480 تجهیزاتی همچون کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از مسیر، کنترل پایداری، پایش فشار باد لاستیک‌ها و… وجود دارد. در بخش رفاهی نیز مواردی همچون صندلی راننده و سرنشین با تنظیمات کامل به همراه گرم‌کن و سردکن، سانروف، دو تخت خواب، بخاری و کولر درجا و… به چشم می‌خورند.

پیلسان ۴۸۰

قیمت: حدود ۵.۴ میلیارد تومان

کشنده‌های چینی نیز همانند مدل‌های سواری به وفور در کشورمان یافت می‌شوند و یکی از گران ترین آن‌ها پیلسان ۴۸۰ است که از پیشرانه ۶ سیلندر ۱۳ لیتری تحت لیسانس مان با ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰۰ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند. وزن ناخالص ترکیبی مجاز این کشنده به ۴۴ تن می‌رسد و از جمله امکانات آن می‌توان به سیستم صوتی و تصویری با مانیتور ۵.۵ اینچی لمسی و بلوتوث، صندلی راننده با تعلیق بادی قابل تنظیم، صندلی شاگرد با جک بادی، فرمان چرمی با دکمه‌های کنترلی، پدال و فرمان قابل تنظیم، پرده‌های جانبی، شیشه‌بالابر برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ مطالعه، هشداردهنده صوتی دنده‌عقب، ریموت قفل درها، تاخوگراف، کروز کنترل، خروجی ۲۴ ولتی، دوربین پیرامونی، بخاری درجا، قطع کن باتری داخلی و بیرونی اشاره کرد.

جک دیما

قیمت: حدود ۵.۴ میلیارد تومان

آخرین کشنده‌ای که در لیست گران ترین کشنده و کامیون ایران بررسی می‌کنیم جک دیما نام دارد. دیما به پیشرانه کامینز ISGe5 مجهز است. این نیروگاه پرحجم در سایر کشنده‌های چینی همچون امپاور، شاکمن و… بکار رفته و با حجم ۱۱.۸ لیتری خود ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس اتوماتیک ZF با ۱۲+۲ دنده نیز نیرو را به چرخ‌ها می‌رساند. صندلی بادی راننده با تنظیمات متنوع، مه شکن‌های جلو و عقب، بخاری درجا، هشدار خروج از مسیر، پایش فشار باد لاستیک‌ها، سانروف برقی، نمایشگر لمسی، یخچال جزو تجهیزات این کشنده چینی هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای



[ad_2]

Source link