[ad_1]

طبق گزارش‌ها، مرسدس بنز به دنبال تجهیز سدان الکتریکی EQS به یک پیشرانهٔ ۱ لیتری دو سیلندر توربو به‌عنوان ژنراتور برای شارژ باطری‌ها بوده است.

EQS روی یک پلت‌فرم الکتریکی اختصاصی ساخته شده است اما به نظر می‌رسد مرسدس به فکر تجهیز این خودرو به یک پیشرانهٔ بنزینی بوده است اما نه برای نیرو دادن به چرخ‌ها بلکه به‌عنوان یک ژنراتور برای شارژ کردن باطری‌ها. گزارش جدیدی ادعا می‌کند در این رابطه پروتوتایپی با یک پیشرانهٔ کوچک ۱ لیتری توربو آزمایش شده اما ظاهراً این پروژه متوقف شده است. اتوکار به نقل از یکی از منابع داخلی مرسدس می‌گوید برند لوکس آلمانی دیگر به‌ دنبال توسعهٔ خودروهای الکتریکی با ژنراتور افزایش‌دهندهٔ برد نیست زیرا تولید این تکنولوژی پرهزینه بوده و مزایای حداقلی را به همراه دارد.

EQS ظاهراً به نسخهٔ دو سیلندر از پیشرانهٔ چهار سیلندر M254 مجهز شده که سیستم اگزوز آن در جلوی خودرو نصب شده بود. برای به حرکت درآوردن خودرو نیز از یک موتور الکتریکی با ۲۶۸ اسب بخار قدرت در عقب استفاده شده بود که انرژی موردنیاز آن توسط پکیج باطری در کف ماشین تأمین می‌شد. نصب پیشرانهٔ بنزینی در جلو احتمالاً لطمه‌ای به فضای بار EQS وارد نمی‌کرد زیرا این خودرو فاقد صندوق جلو است. بااین‌حال، افزودن یک موتور بنزینی و باک سوخت می‌تواند به وزن این سدان الکتریکی سنگین‌وزن اضافه کند. درحالی‌که حاضر، نسخهٔ EQS450 پایه ۲۵۴۰ کیلوگرم وزن دارد.

مشکل بعدی قیمت است. طبیعتاً EQS با ژنراتور بنزینی به دلیل استفاده از قطعات بیشتر، قیمت گران‌تری می‌داشت. این در حالی است که EQS به‌خودی‌خود خودروی گران‌قیمتی است و هم‌اکنون قیمت پایهٔ آن از ۱۰۴,۴۰۰ دلار آغاز می‌شود. بااین‌حال، مرسدس هنوز گزارش لغو برنامهٔ ژنراتور بنزینی را تأیید یا تکذیب نکرده است. در همین حال، این شرکت در اواخر سال ۲۰۲۰ برای کار روی پیشرانه‌های هیبریدی قراردادی را با جیلی منعقد کرد. هرچند در این همکاری اشاره‌ای به قوای محرکهٔ هیبریدی افزایش‌دهندهٔ برد نشده اما می‌دانیم که جیلی این نوع قوای محرکه را در سبد محصولات خود دارد. این شرکت چینی همچنین اعلام کرده است که ولوو هم از این نوع قوای محرکه استفاده خواهد کرد.

درهرحال، به نظر می‌رسد مرسدس در حال حاضر روی بهبود خودروهای تمام الکتریکی معمولی تمرکز کرده زیرا در فیس‌لیفت EQS که به‌تازگی معرفی شده، اندازهٔ باطری از ۱۰۸.۴ به ۱۱۸ کیلووات ساعت افزایش پیدا کرده است که امکان پیمودن تا ۵۲۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. البته این عدد طبق معیارهای WLTP اروپا اعلام شده و قطعاً در آمریکا و با معیارهای EPA کمتر خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای



[ad_2]

Source link