بهترین لاستیک ایرانی؛ از بارز و کویر تا یزد و گلدستون

بهترین لاستیک ایرانی؛ از بارز و کویر تا یزد و گلدستون

[ad_1]

اگر به دنبال خرید لاستیک برای خودروی خود هستید و می‌خواهید بهترین لاستیک ایرانی را بشناسید این مقاله را دنبال کنید.
بهترین لاستیک ایرانی

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

لاستیک خودرو اهمیت بسیار زیادی در ایمنی آن دارد چراکه تنها بخش تماس وسیله نقلیه با جاده به شمار می‌رود و وجود هرگونه مشکل در آن باعث از دست رفتن کنترل و پایداری خودرو خواهد شد. در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل‌توجهی در زمینه طراحی و تولید لاستیک‌های کاراتر صورت گرفته و حتی برخی شرکت‌های لاستیک‌سازی به دنبال توسعه نسل جدید لاستیک‌های بدون باد هستند.

همچنین بخوانید:

افزایش قیمت ارز روی قیمت و کیفیت لاستیک‌ها نیز تأثیر گذاشته و متأسفانه همچون گذشته شاهد وفور لاستیک‌های باکیفیت از کمپانی‌های معتبر دنیا همچون میشلن، پیرلی، کومهو، گودیر و… در کشور نیستیم؛ اما اگر به دنبال خرید بهترین لاستیک ایرانی باشید باید دو راه پیش رو خواهید داشت که یکی ثبت‌نام از طریق وب‌سایت شرکت‌های عرضه کننده و دیگری مراجعه به بازار است که لاستیک‌ها با قیمت بیشتری عرضه می‌شوند. درصورتی‌که به دنبال خرید بهترین لاستیک ایرانی برای خودروی خود هستید این مطلب را از دست ندهید.

بهترین لاستیک ایرانی

در کشورمان چندین شرکت تولید کننده لاستیک وجود دارند که سعی کرده‌ایم بهترین آن‌ها را بر اساس تجربه تولید، میزان رضایت خریداران و قیمت محصولات خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

بارز

یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های عرضه کننده لاستیک در کشورمان بارز است که به خاطر تولید لاستیک‌های بادوام و باکیفیت شناخته می‌شود. این شرکت طیف وسیعی از لاستیک‌ها را برای خودروهای سواری و شاسی‌بلند تولید می‌کند و شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت این شرکت از چند و چون ثبت نام لاستیک دولتی بارز با قیمت کمتر آگاه شوید. درصورتی‌که موفق به ثبت‌نام از این طریق نشوید امکان خرید از بازار با قیمتی بالاتر وجود خواهد داشت.

کویر تایر

دومین برند حاضر در لیست بهترین لاستیک ایرانی شرکت شناخته شده کویر تایر است. این شرکت در سال ۱۳۶۶ تأسیس گردید و هم‌اکنون بزرگ‌ترین واحد صنعتی استان خراسان جنوبی به شمار می‌رود. کویر تایر با عرضه انواع لاستیک‌های سواری و شاسی‌بلند سهم بیش از ۱۹ درصدی در تولیدات بخش سواری را در اختیار دارد. برای آگاهی از شرایط ثبت‌نام لاستیک کویر تایر می‌توانید به صفحه ویژه آن در پدال مراجعه کنید.

یزد تایر

یزد تایر نیز از سابقه زیادی در زمینه تولید لاستیک برخوردار است و محصولات خود را با همکاری شرکت وردشتاین هلند تولید می‌کند. احتمالاً شما نیز موافق این موضوع هستید که در بین اکثر لاستیک‌های ایرانی محصولات یزد تایر نرمی بیشتری دارند. اگر به دنبال خرید بهترین لاستیک ایرانی باشید حتماً محصولات یزد تایر را نیز در لیست خود قرار دهید.

ایران تایر

در بین شرکت‌های داخلی تولید لاستیک ایران تایر جزو شناخته‌شده‌ترین‌هاست. این شرکت سابقه‌ای بیش از ۶۰ ساله در این زمینه دارد و با همکاری شرکت ماتادور نسل جدید لاستیک‌های رادیال سواری، شاسی‌بلند، ون و رادیال تجاری را تولید می‌کند. این شرکت در حال حاضر بیش از ۴۳۰ نمایندگی و ۱۰۰ مرکز خدمات پس از فروش دارد و محصولاتش به خاطر دوام بالا شناخته شده‌اند.

گلدستون

شاید لاستیک‌های تولیدی گلدستون به پای دیگر شرکت‌های یاد شده نرسد اما محصولات گلدستون از دیرباز در بازار حضور دارند و رانندگان زیادی آن‌ها را انتخاب می‌کنند. لاستیک‌های گلدستون در سال‌های اخیر بهبودهای زیادی نسبت به سال‌های قبل دارند و قیمت آن‌ها نیز مناسب‌تر است.

حال که لیستی از بهترین لاستیک ایرانی را خدمت شما عزیزان معرفی نمودیم بهتر است به ویژگی‌های یک لاستیک خوب و نکات مهم در زمان خرید آن اشاره نماییم.

یک لاستیک خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

از آنجایی که لاستیک‌ها تنها بخش تماس وسیله نقلیه با جاده هستند بنابراین چسبندگی آن‌ها به مسیر نقش اساسی در ایمنی سرنشینان دارد. توانایی راننده در ترمز کردن، پیچیدن و شتاب گیری و یا حفظ پایداری در سرعت‌های بالا همگی به چسبندگی لاستیک‌ها بستگی دارد. هر نوع خاصی از لاستیک برای ارائه ویژگی‌های ویژه در شرایط آب و هوایی خاص آن طراحی و ساخته می‌شود و به همین خاطر باید در زمان خرید لاستیک خودروی خود حداکثر دقت را داشته باشید.

طول عمر یک لاستیک فاکتوری مهم در زمان انتخاب آن است. طراحی و کیفیت لاستیک تأثیر بسیار زیادی روی میزان کارکرد آن خواهد داشت و این موضوع می‌تواند روی هزینه‌های پرداختی شما تأثیر زیادی بگذارد. لاستیک‌های مخصوص خودروهای اسپرت طول عمر کمتری نسبت به مدل‌های استاندارد دارند زیرا عمده تمرکز آن‌ها روی چسبندگی و پرفورمنس بالاست. میزان استفاده از خودرو و اهمیت دادن به حفظ و نگهداری لاستیک نیز روی طول عمر آن تأثیر مستقیم دارد.

آیا می‌دانید که اصطکاک لاستیک روی جاده سهم ۲۰ درصدی از مصرف سوخت خودرو دارد؟ لاستیک‌ها تأثیر زیادی روی مصرف سوخت وسیله نقلیه می‌گذارند اما برخی از آن‌ها دارای مواد و ترکیباتی برای کاهش اصطکاک با جاده هستند. حتماً در زمان خرید بهترین لاستیک ایرانی به این موضوع توجه کنید.

هندلینگ چگونگی واکنش خودرو به درخواست‌های راننده همچون فرمان پذیری، شتاب گیری و ترمز و همچنین مواجهه با شرایط جاده است. لاستیک‌هایی با هندلینگ بالا تأثیر زیادی روی بهبود ایمنی دارند چراکه باعث پایداری خودرو شده و کنترل راننده روی وسیله نقلیه را افزایش می‌دهند. لاستیک دستورات راننده را به جاده منتقل می‌کند. به‌طورکلی لاستیک خودروهای اسپرت برای ارائه حداکثر هندلینگ طراحی شده‌اند.

  • راحتی و سروصدا

یکی از عوامل اصلی ورود صدا به کابین خودرو مربوط به برخورد لاستیک با سطح جاده است. لاستیک‌های خوب و مدرن از طراحی پیشرفته‌ای برای کاهش صدا و بهبود سواری خودرو بهره می‌برند. آج لاستیک تأثیر زیادی روی این مسئله دارد و هرچقدر آج لاستیک طراحی پیچیده‌تری داشته باشد به احتمال زیاد صدای بیشتری تولید خواهد کرد.

نکات مهم در زمان خرید لاستیک

هنگام خرید لاستیک جدید به نکات زیر دقت کنید تا بهترین لاستیک را انتخاب نمایید:

  • در زمان خرید لاستیک فاکتورهایی همچون ابعاد خودرو، شرایط رانندگی و مسیرهای پرتردد، سرعت و… را مدنظر قرار دهید.
  • لاستیک نیز مانند اشیای دیگر تاریخ تولید و انقضا دارد و به همین خاطر لاستیک به‌روز را خریداری نمایید.
  • روی هر لاستیک مشخصات آن همچون حداکثر سرعت و بار مجاز، اندازه تایر و… نوشته شده بنابراین بسته به مشخصات سازنده خودرو می‌بایست لاستیک مناسب را انتخاب کنید.
  • لاستیک‌های بسیار پهن اگرچه روی پایداری و هندلینگ خودرو تأثیر مثبت دارند اما در درازمدت سبب افزایش مصرف سوخت و وارد شدن فشار غیرعادی روی مجموعه جلوبندی و سیستم تعلیق می‌شوند به همین خاطر بهتر است لاستیک‌های استاندارد و توصیه شده توسط شرکت خودروساز را انتخاب نمایید.

نرم‌ترین لاستیک ایرانی

اگرچه تاکنون تست‌های معتبری در زمینه بررسی نرمی لاستیک‌های ایرانی صورت نگرفته اما بر اساس تجارب به دست آمده می‌توان گفت لاستیک‌های شرکت یزد تایر و کویر تایر جزو نرم‌ترین محصولات تولید داخلی هستند.

قیمت لاستیک ایرانی

قیمت لاستیک بسته به شرکت سازنده و اندازه آن متغیر است. هم‌اکنون می‌توان با مراجعه به بازار آزاد و یا وب‌سایت برخی شرکت‌های تولید کننده لاستیک اقدام به خرید کرد اما همان‌طور که می‌دانید قیمت لاستیک در بازار آزاد بیشتر است و از طرف دیگر شرکت‌های عرضه کننده نیز محدودیت خرید یک جفت لاستیک برای هر خودرو در شش ماه را اعمال کرده‌اند. جهت خرید لاستیک ایرانی از شرکت‌های کویر تایر و بارز می‌توانید به صفحه ویژه آن‌ها در پدال مراجعه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵ رای



[ad_2]

Source link

شرایط فروش کامل دیزل – اردیبهشت ۱۴۰۳

شرایط فروش کامل دیزل – اردیبهشت ۱۴۰۳

[ad_1]

در پدال از جدیدترین شرایط فروش محصولات گروه صنعتی کامل دیزل با خبر شوید:

شرایط فروش کشنده هانوان P9 کامل دیزل – اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی مشخصات و ویژگی‌های کامل P9

شرکت کامل دیزل که در زمستان ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز کرد، با رونمایی از کشندهٔ هانوان P9 در نمایشگاه خودروی مشهد ۱۴۰۲، پرقدرت وارد بازار کشنده‌های ایران شد. این کامیون محصول شرکت چینی XCMG است که در سال ۱۹۴۳ تأسیس شد و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه ساخت خودروهای سنگین و تجاری و ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی محسوب می‌شود. XCMG اوایل سال ۲۰۲۱ کِشنده جدید خود را با نام P9 رونمایی کرد. این کامیون با قدرت‌هایی از ۴۴۰ تا ۵۶۰ اسب بخار به بازار عرضه می‌شود که کامل دیزل قوی‌ترین نسخه را برای عرضه در کشورمان انتخاب کرده است. این کامیون به یک پیشرانه ۱۳ لیتری شش سیلندر خطی ساخت ویچای مجهز است که ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با این موتور، P9 در صدر لیست قوی‌ترین کامیون بازار کشورمان قرار خواهد گرفت. انتقال نیروی موتور هم توسط یک گیربکس ۱۶ دنده اتوماتیک ساخت شرکت چینی فست صورت می‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



[ad_2]

Source link

شرایط فروش کامل دیزل – اردیبهشت ۱۴۰۳

فروش بهمن دیزل – اردیبهشت ۱۴۰۳

[ad_1]

در این نوشتار جدیدترین شرایط فروش و پیش‌فروش محصولات بهمن دیزل را می‌خوانید؛ با پدال همراه باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

شرایط فروش کشنده فاو ۴۶۰ بهمن دیزل و سیبا موتور در بورس کالا – اردیبهشت ۱۴۰۳

شرکت خودروسازی بهمن دیزل و سیبا موتور در جدیدترین شرایط اعلامی کشنده فاو ۴۶۰ را در بورس کالا عرضه می‌کند. شرایط و ضوابط این طرح فروش مطابق با قوانین درج شده در تالار معاملات بورس کالا خواهد بود:

مدل خودرو تعداد قیمت پایه (تومان) درصد پیش پرداخت تاریخ عرضه تاریخ تحویل
کشنده فاو ۴۶۰ ۳۰ ۴ میلیارد و ۷۷۸ میلیون ۱۰ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۹ تیر ۱۴۰۳

شرایط فروش نقدی کامیونت فورس و کشنده امپاور – اسفند ۱۴۰۲

شرکت خودروسازی بهمن دیزل در جدیدترین شرایط اعلامی کامیونت فورس و کشنده امپاور را با مدل ۱۴۰۲ و به صورت آنلاین و فروش نقدی عرضه می‌کند:


شرایط فروش نقدی کامیونت فورس و کشنده امپاور – اسفند ۱۴۰۲

شرکت خودروسازی بهمن دیزل در جدیدترین شرایط اعلامی کامیونت فورس و کشنده امپاور را با مدل ۱۴۰۱ و به صورت آنلاین و فروش نقدی عرضه می‌کند:


شرایط فروش نقدی کشنده فاو ۴۶۰ دنده‌ای سیبا موتور – اسفند ۱۴۰۲

شرکت خودروسازی بهمن دیزل در جدیدترین شرایط اعلامی کشنده فاو ۴۶۰ دنده‌ای سیبا موتور را به صورت آنلاین و فروش نقدی همراه با افزایش قیمت ۷ درصدی عرضه می‌کند:


شرایط فروش نقدی کامیونت فورس و کشنده امپاور – اسفند ۱۴۰۲

شرکت خودروسازی بهمن دیزل در جدیدترین شرایط اعلامی کامیونت فورس و کشنده امپاور را به صورت آنلاین و فروش نقدی عرضه می‌کند:


شرایط فروش کشنده فاو ۴۶۰ بهمن دیزل و سیبا موتور در بورس کالا- بهمن ۱۴۰۲

شرکت خودروسازی بهمن دیزل و سیبا موتور در جدیدترین شرایط اعلامی کشنده فاو ۴۶۰ را در بورس کالا عرضه می‌کند. شرایط و ضوابط این طرح فروش مطابق با قوانین درج شده در تالار معاملات بورس کالا خواهد بود:


شرایط فروش نقدی، اقساطی و پیش فروش فورس، سحر پلاس و امپاور – بهمن ۱۴۰۲

شرکت خودروسازی بهمن دیزل در جدیدترین شرایط اعلامی کامیونت فورس، مینی بوس سحر پلاس و کشنده امپاور را به صورت آنلاین با روش‌های متنوع فروش نقدی، اقساطی و پیش فروش عرضه می‌کند.

طرح ذیل از ۱۴۰۲/۱۱/۰۴ برقرار می‎‌باشد:


شرایط فروش کشنده فاو ۴۶۰ – دی ۱۴۰۲

شرکت بهمن دیزل و سیبا موتور در جدیدترین شرایط فروش اعلام،  کشنده فاو ۴۶۰ را عرضه می‌کند. شرایط این بخشنامه از ساعت ۱۰ صبح ۲۷ دی ۱۴۰۲ تا ۱ ام بهمن ماه در وب سایت فروش محصولات گروه بهمن برقرار است:


شرایط فروش فورس، سحر پلاس و امپاور – دی ۱۴۰۲

شرکت خودروسازی بهمن دیزل در جدیدترین شرایط اعلامی کامیونت فورس، مینی بوس سحر پلاس و کشنده امپاور را ابه صورت آنلاین و روش فروش نقدی عرضه می‌کند.

به گزارش پدال، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت فروش گروه بهمن به نشانی bahman.ir نسبت به خرید محصولات اقدام کنند.

طرح ذیل از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ برقرار می‎‌باشد.


شرایط فروش کشنده امپاور و کامیونت فورس بهمن دیزل در بورس کالا- دی ۱۴۰۲

شرکت خودروسازی بهمن دیزل در جدیدترین شرایط اعلامی کامیونت فورس و کشنده امپاور را در بورس کالا عرضه می‌کند. شرایط و ضوابط این طرح فروش مطابق با قوانین درج شده در تالار معاملات بورس کالا خواهد بود:


شرایط فروش کشنده فاو J6 سیبا موتور و بهمن دیزل – آذر ۱۴۰۲

شرکت سیبا موتور جزئیات اولین نوبت فروش کشنده J6 را اعلام کرد. این طرح فروش از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۹ آذر تا ساعت ۱۶ روز شنبه مورخ ۲۵ آذر از طریق درگاه عاملیت‌ها انجام می‌شود.

در این طرح فروش کشنده تک محور FAW J6P-460 با قیمت چهار میلیارد و ۶۷میلیون و ۲۰۸هزار تومان قیمت گذاری شده که موعد تحویل آن هفته دوم بهمن ۱۴۰۲ خواهد بود.

کشنده تک محور FAW J6P-460 مجهز به کروز کنترل و نمایشگر دیجیتال اطلاعات خودرو با ۶ سیلندر خطی ۲۴ سوپاپ، مجهز به توربو شارژ و اینترکولر با سیستم آلایندگی E5 به بازار عرضه می‌شود. این کشنده با ۴۴ تن و قدرتی معادل ۴۶۰ اسب بخار با ترمزهای دیسکی-کاسه‌ای در عقب و جلو روانه بازار خواهد شد.

از نظر امکانات رفاهی J6 دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و بخاری درجا، مولتی مدیا ۶.۲ اینچی، صندلی راننده تمام بادی با قابلیت تنظیم، سیستم کنترل حرکت بین خطوط، سیستم اخطار تصادف، چراغ رانندگی در روز و دوربین محیطیِ دید ۴ طرفه به فروش می‌رسد.


شرایط فروش فورس، سحر پلاس و امپاور – آذر ۱۴۰۲

شرکت خودروسازی بهمن دیزل در جدیدترین شرایط اعلامی کامیونت فورس، مینی بوس سحر پلاس و کشنده امپاور را ابه صورت آنلاین و روش فروش نقدی عرضه می‌کند.

به گزارش پدال، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت فروش گروه بهمن به نشانی bahman.ir نسبت به خرید محصولات اقدام کنند.

طرح ذیل از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۰۵ برقرار می‎‌باشد.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۸۰ رای



[ad_2]

Source link

اطلاعات تازه از BYD سی لاین ۰۷؛ رقیب چینی تسلا مدل Y

اطلاعات تازه از BYD سی لاین ۰۷؛ رقیب چینی تسلا مدل Y

[ad_1]

شرکت BYD اطلاعات و تصاویر رسمی خودروی سی لاین ۰۷ رقیب چینی تسلا مدل Y را منتشر کرد.
 BYD سی لاین 07

با توجه به اینکه خودروی موردبحث چندی پیش در وب‌سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین رؤیت شد بنابراین می‌توان گفت فرایند فروش آن به زودی آغاز خواهد شد. BYD سی لاین ۰۷ را از بسیاری جهات می‌توان نسخه‌ای بازنگری شده از سانگ L دانست هرچند این محصولات هم‌اکنون به دو خانواده اوشن و دایناستی تقسیم شده‌اند و به‌صورت جداگانه عرضه می‌شوند.

سی لاین ۰۷ اندکی کوچک‌تر است مدل سانگ L است و طول/عرض/ارتفاع آن به ۴۸۳۰/۱۹۲۵/۱۶۲۰ میلی‌متر و فاصله بین محوری به ۲۹۳۰ میلی‌متر می‌رسد. با دقت در تصاویر کابین این خودرو می‌توان متوجه فضای لوکس و سورپرایز کننده‌ای شد که طراحی کلی آن مشابه مدل شین L است. اگرچه نمایشگر دیجیتالی مربوط به پشت آمپرها در داشبورد شناور خودرو ادغام شده اما نمایشگر مرکزی قابل چرخش و شناور مشهور BYD همچنین در مرکز داشبورد دیده می‌شود.

فرمان چهار پره خودرو نیز حاوی دکمه‌های زیادی است و در کنسول مرکزی نیز دسته‌دنده کریستالی به همراه دکمه‌های متنوع به چشم می‌خورند. BYD سی لاین ۰۷ نه تنها از صندلی‌های چرمی سود می‌برد بلکه همین پوشش روی پانل درها، فرمان و دیگر بخش‌های کابین بکار رفته است. صندلی‌های ردیف جلو به گرم‌کن و سردکن و ماساژور مجهز هستند و سیستم صوتی سطح بالایی نیز وجود دارد.

خریداران خواهند توانست دو نسخه دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک سی لاین ۰۷ را انتخاب نمایند. مدل‌های ارزان‌تر به پیشرانه‌ای با حداکثر قدرت ۲۲۸ اسب بخار قدرت مجهز هستند و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت دارند؛ اما در نسخه‌های فول تر یک پیشرانه قوی‌تر با خروجی ۳۰۸ اسب بخار نصب شده و حداکثر سرعت را به ۲۲۵ کیلومتر در ساعت می‌رساند. احتمالاً تنها یکی از اعضای خانواده سی لاین ۰۷ دارای سیستم چهار چرخ محرک خواهد بود و به همین منظور یک پیشرانه دیگر با ۲۱۵ اسب بخار به اکسل جلو اضافه خواهد شد. این مدل خواهد توانست در عرض کمتر از ۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

اگرچه هنوز جزئیات باتری BYD سی لاین ۰۷ منتشر نشده اما می‌دانیم که این شاسی‌بلند به باتری تیغه‌ای خود BYD مجهز است. از نظر سیستم تعلیق هم در بخش جلو تنظیمات دوبل جناغی و در عقب سیستم پنج اتصالی وجود خواهد داشت و سیستم کنترل دامپرهای هوشمند دایسیوس C نیز تکمیل کننده این مجموعه خواهد بود. احتمال عرضه شاسی‌بلند موردبحث با سیستم رانندگی هوشمند نیز وجود دارد. انتظار می‌رود قیمت سی لاین ۰۷ از حدود ۲۸ هزار دلار شروع شده و به حدود ۳۶ هزار دلار برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای



[ad_2]

Source link

استقبال قابل‌توجه خریداران چینی از خودروهای برقی و پلاگین هیبرید

استقبال قابل‌توجه خریداران چینی از خودروهای برقی و پلاگین هیبرید

[ad_1]

برای اولین بار در تاریخ بازار خودروی چین، سهم وسایل نقلیه انرژی نو شامل خودروهای برقی و پلاگین هیبرید در بازه زمانی اول تا چهاردهم آوریل به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.
خودروهای برقی و پلاگین هیبرید

بد نیست بدانید عبارت وسایل نقلیه انرژی نو در بازار چین به محصولاتی با قوای محرکه برقی و پلاگین هیبریدی اطلاق می‌شود؛ اما آمار فروش انجمن خودروسازان چین نشان می‌دهد میزان فروش خودروهای صفرکیلومتر از اول تا چهاردهم آوریل به ۵۱۶ هزار دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افت دارد. البته از بین این تعداد خودروی فروخته شده محصولات انرژی نو سهم ۲۶۰ هزار دستگاهی دارند که به معنی رشد ۳۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است. این میزان فروش باعث می‌شود سهم خودروهای یاد شده از بازار به ۵۰.۳۹ درصد برسد.

پیش از این برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند سهم خودروهایی با انرژی‌های نو از بازار چین تا سال ۲۰۲۸ بیشتر از ۵۰ درصد نخواهد بود. همچنین فدراسیون خودروهای سواری چین نیز پیش‌بینی کرده بود سهم این خودروها در سال ۲۰۲۴ تنها به ۴۰ درصد خواهد رسید. به این ترتیب و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، میزان فروش چنین محصولاتی می‌تواند در سال جاری میلادی به حدود ۱۲ میلیون دستگاه برسد.

اگرچه آمار یاد شده تنها به دو هفته ابتدایی ماه آوریل تعلق دارد اما یکی از نشانه‌های استقبال بالای چینی‌ها از خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی است. ماه پیش بود که وانگ چوانفو مدیرعامل بی وای دی اظهار داشت چنین آمار فروشی در عرض سه ماه آینده میلادی به دست خواهد آمد و حالا می‌بینیم که پیش‌بینی‌های او درست از آب درآمده است. اگرچه چنین عملکردی برای خودروهای بدون آلایندگی بسیار خوب به نظر می‌رسد اما وضعیت خودروهای درون‌سوز در بازار چین خیلی جالب نیست.

این موضوع به ویژه درباره جوینت ونچرهای مشترک با خودروسازان خارجی دیده می‌شود. سال پیش میزان فروش سایک جنرال موتورز ۱۴.۵ درصد، میزان فروش گک هوندا ۱۳.۷ درصد و میزان فروش سایک فولکس‌واگن ۸ درصد کاهش یافت. داده‌های ماه مارس امسال نشان داده‌اند خودروهای درون‌سوز که زمانی حرف اول را در بازار می‌زدند با افت فاحش فروش مواجه شده‌اند و فروش خودروهایی همچون تویوتا کمری و فولکس‌واگن لاویدا به ترتیب حدود ۶۰ و ۳۶ درصد کاهش داشته است. یکی دیگر از پیش‌بینی‌های جالب مدیرعامل بی وای دی این است که جوینت ونچرهای موردبحث در آینده تنها سهم ۱۰ درصدی از بازار خودروی چین خواهند داشت و به نظر می‌رسد این امر نیز در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای



[ad_2]

Source link

تقابل V8 تنفس طبیعی با V6 توربو، درگ دوج دورانگو R/T با آکورا MDX تایپ S

تقابل V8 تنفس طبیعی با V6 توربو، درگ دوج دورانگو R/T با آکورا MDX تایپ S

[ad_1]

در یک مسابقهٔ درگ، پیشرانهٔ V8 همی سنتی سریع‌تر خواهد بود یا V6 توربوشارژ مدرن؟ رقابت آکورا MDX تایپ S و دوج دورانگو پاسخ این سؤال را خواهد داد.

دوج دورانگو خودرویی بسیار سالخورده است که در زمان دایملر کرایسلر توسعه پیدا کرد. نسخهٔ حاضر در این درگ، از نوع R/T است که از پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 تنفس طبیعی همی استفاده می‌کند. این موتور ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد که از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. از سوی دیگر، زیر کاپوت MDX تایپ S یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو قرار گرفته است که با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور، کمی ضعیف‌تر از رقیب آمریکایی است.

البته آکورا با وزن ۲۲۲۲ کیلوگرم، بیش از ۱۰۰ کیلوگرم از دورانگو سبک‌تر است که اختلاف قابل‌توجهی محسوب می‌شود. همچنین برخلاف دورانگو که بر پایهٔ پلت‌فرم محرک عقب شکل گرفته، MDX روی پلت‌فرم محرک جلو ساخته شده که البته با سامانهٔ چهارچرخ محرک SH-AWD آکورا همراه است. انتقال نیرو هم در اینجا توسط یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد که توسط خود هوندا توسعه پیدا کرده و در جورجیای آمریکا تولید می‌شود.

آکورا علیرغم قدرت کمتر، به لطف وزن سبک‌تر و البته قوای محرکهٔ مدرن‌تر، به‌راحتی دورانگو R/T را مغلوب می‌کند و ظرف ۱۴.۲ ثانیه ۴۰۰ متر را طی می‌کند درحالی‌که رقیب آمریکایی این کار را در ۱۴.۸ ثانیه انجام می‌دهد. بین دو خودرو همچنین مسابقات رولینگ از سرعت ۵۰ و ۸۰ کیلومتر بر ساعت هم انجام شد اما نتیجه تفاوت نداشت و بازهم کراس‌اوور ژاپنی پیروز شد. البته اگر در این رقابت بجای دورانگو R/T نسخهٔ SRT با پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری و ۴۷۵ اسب بخار قدرت حضور داشت نتیجه بسیار متفاوت می‌شد. این نسخه با قیمت ۷۶,۵۹۰ دلار، از لحاظ قیمت به MDX تایپ S نزدیک‌تر است درحالی‌که دورانگو R/T قیمت بسیار ارزان‌تری از رقیب ژاپنی دارد.

مقایسه مشخصات فنی

دوج دورانگو R/T آکورا MDX تایپ S
پیشرانه ۵.۷ لیتری V8 ۳.۰ لیتری V6 توربو
قدرت ۳۶۰ اسب بخار ۳۵۵ اسب بخار
گشتاور ۵۳۰ نیوتن متر ۴۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۴۳۵ کیلوگرم ۲۲۲۲ کیلوگرم
قیمت ۵۲,۸۶۵ دلار ۶۹,۳۴۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای



[ad_2]

Source link

شرایط فروش کامل دیزل – اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح تبدیل محصولات ایران خودرو – اردیبهشت ۱۴۰۳

[ad_1]

در این نوشتار با پدال همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر طرح‌های تبدیل محصولات ایران خودرو:

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

طرح تبدیل محصولات ایران خودرو – اردیبهشت ۱۴۰۳

گروه صنعتی ایران خودرو در جدیدترین بخشنامه اعلامی برای تبدیل تعهدات منقضی شده، شرایط تبدیل کلیه محصولات تولیدی را ویژه اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام کرد:


طرح تبدیل محصولات ایران خودرو – فروردین ۱۴۰۳

گروه صنعتی ایران خودرو در جدیدترین بخشنامه اعلامی برای تبدیل تعهدات منقضی شده، شرایط تبدیل کلیه محصولات تولیدی را ویژه فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد:


طرح تبدیل دنا پلاس – بهمن ۱۴۰۲

گروه صنعتی ایران خودرو در جدیدترین بخشنامه، شرایط تبدیل دعوتنامه پیش فروش محصول دنا پلاس را به سورن، تارا یا پژو ۲۰۷ دستی پانوراما برای مشتریان این خودرو فراهم کرده است:


طرح تبدیل محصولات ایران خودرو – بهمن ۱۴۰۲

گروه صنعتی ایران خودرو در فراخوانی، شرایط جایگزینی کلیه تعهدات منقضی شده را اعلام کرد:


طرح تبدیل دنا پلاس – دی ۱۴۰۲

گروه صنعتی ایران خودرو در فراخوانی برای مشتریان دنا پلاس، شرایط تبدیل تعهدات پیش فروش تکمیل وجه شده محصول دنا پلاس را به دنا پلاس اتوماتیک و پژو ۲۰۷ دستی پانوراما برای مشتریان این خودرو فراهم کرده است:


طرح تبدیل سورن پلاس دوگانه سوز – دی ۱۴۰۲

گروه صنعتی ایران خودرو در جدیدترین بخشنامه جایگزینی محصولات خود، شرایط تبدیل تعهدات پیش فروش تکمیل وجه شده محصول سورن پلاس دوگانه سوز با موعد تحویل آبان و آذر ۱۴۰۲ را به پارس TU5 برای مشتریان این خودروها فراهم کرده است:


طرح تبدیل سورن پلاس دوگانه سوز – آذر ۱۴۰۲

گروه صنعتی ایران خودرو در جدیدترین بخشنامه تبدیل محصولات خود، شرایط تبدیل محصول سورن پلاس دوگانه سوز با موعد تحویل بهار ۱۴۰۳ را به سورن پلاس با موتور XU7P برای مشتریان این خودروها فراهم کرده است:

 


طرح تبدیل رانا پلاس – آذر ۱۴۰۲

گروه صنعتی ایران خودرو شرایط جایگزینی خودروی رانا پلاس را برای مشتریان این خودرو فراهم کرده است. این بخشنامه مختص بخش پایانی تعهدات پیش فروش زمستان ۱۴۰۲ است.


طرح تبدیل هایما S7 پلاس، هایما S5 و پژو پارس ELX – مرداد ۱۴۰۲

گروه صنعتی ایران خودرو در جدیدترین بخشنامه خود، شرایط ارتقای محصولات هایما S7 پلاس و هایما S5 را برای مشتریان این خودروها فراهم کرده است.

این بخشنامه مختص تعهدات پیش فروش تکمیل وجه شده بوده و مشتریانی که سابقا نسبت به تکمیل وجه نهایی خرید خود اقدام کرده‌اند می‌توانند هایما S7 پلاس را با آپشن درب صندوق برقی و هایما S5 را با پوشش نانو سرامیک تحویل بگیرند.

شرح خودروی مبنا (تحویل مرداد ۱۴۰۲) خودروی قابل تحویل کد کلاس خودروی جدید
هایما S7 پلاس هایما S7 پلاس با جک برقی درب صندوق ۵۱۸۰۲
هایما S5 هایما S5 با پوشش نانو سرامیک بدنه ۵۲۲۰۲

این بخشنامه تا تاریخ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ و یا تکمیل ظرفیت برقرار می‌باشد. کسانی که تمایل به این طرح اختیاری ندارند خودروها را به صورت ساده تحویل خواهند گرفت.


طرح تبدیل پژو پارس ELX (مرداد ۱۴۰۲)

گروه صنعتی ایران خودرو در جدیدترین بخشنامه تبدیل محصولات خود، شرایط تحویل زودتر از موعد را برای مشتریان پژو پارس ELX فراهم کرده است. مشتریانی که اولویت تحویل خودروی آن‌ها مربوط به پاییز ۱۴۰۲ می‌شود در صورت تمایل می‌توانند پارس خود را به پژو ۲۰۷ دستی با فرمان هیدرولیک تغییر دهند.

مشتریانی که برای آن‌ها پیامک ارسال شده است با مراجعه به نمایندگی محل ثبت‌نام می‌توانند فرآیند تبدیل را انجام دهند. کسانی که تمایل به این طرح اختیاری ندارند می‌بایست تا تعیین تکلیف منتظر بمانند.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۹۶ رای



[ad_2]

Source link

شرایط فروش کامل دیزل – اردیبهشت ۱۴۰۳

بازسازی بزرگ‌ترین کامیون ماک تاریخ، هیولایی با پیشرانه ۳۰ لیتری V12

[ad_1]

از این کامیون عظیم که نزدیک به ۱۰ متر طول و ۴۳ تن وزن دارد، تنها سه نمونه در دههٔ ۶۰ ساخته شد که حالا بازسازی تنها نمونهٔ باقیماندهٔ آن آغاز شده است.

هرچند ماک را بیشتر به خاطر ساخت کامیون‌های جان‌سختی می‌شناسیم که حتی هنوز هم برخی از آن‌ها در جاده‌های کشورمان در حال فعالیت هستند اما این شرکت در دههٔ ۶۰ میلادی هیولای عظیم‌الجثه‌ای تولید کرد که شاید خیلی‌ها از وجود آن خبر نداشته باشند. این کامیون که M100SX نام دارد، بزرگ‌ترین کامیون تاریخ ماک محسوب می‌شود و از اواسط تا اواخر دههٔ ۶۰ تنها سه دستگاه از آن ساخته شد. حال آخرین بازمانده از این سه نمونه که دهه‌ها در نیویورک رها شده بود، در حال بازسازی است. ساخت این نمونه در آوریل سال ۱۹۶۷ تکمیل شده است.

طول این هیولا از سپر جلو تا انتهای شاسی ۹۷۷ سانتی‌متر و ارتفاع آن از بالای کابین تا زمین ۴۱۱ سانتی‌متر است. وزن خالص این ماک عظیم‌الجثه ۴۳.۳ تن و مجموع وزن ناخالص آن ۱۵۰ تن است. این یعنی ظرفیت بار M100SX بیش از ۱۰۰ تن است. قلب تپندهٔ این غول آهنین یک نیروگاه V12 ساخت دیترویت دیزل بنام ۱۲V149T است. این عدد نشان می‌دهد که هر سیلندر از موتور ۱۴۹ اینچ مکعب برابر با ۲۴۴۱ سی‌سی حجم دارد که یعنی حجم کل موتور ۲۹.۳ لیتر است. این پیشرانهٔ عظیم به لطف دو توربوشارژر، تا ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. فقط برای درک کنید پیستون‌های این موتور چقدر بزرگ هستند بدانید که حجم هر سیلندر آن از کل پیشرانهٔ هوندا آکورد بیشتر است.

این ماک غول‌پیکر سال‌ها در منطقه‌ای ساختمانی در لانگ آیلند نیویورک رها شده بود اما بعداً به‌صورت تکه‌تکه به نیوجرسی منتقل شد تا در اختیار «ماهان کالکشن» (Mahan Collection) قرار گیرد. این مجموعه توسط بنیادی اداره می‌شود که هدف آن حفظ و بازیابی وسایل نقلیهٔ تجاری قدیمی است و هرسال یکی از پروژه‌های تکمیل‌شدهٔ خود را به بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های کامیون می‌آورد. بدین منظور، با «گری ماهان» که شخص اول این تشکیلات است تماس گرفته شد تا با توجه به ارتباطاتی که در فضای خودروهای سنگین دارد، M100SX را نجات دهد.

نایب‌رئیس بنیاد ماهان کالکشن «کاترین پایپر» دراین‌باره می‌گوید:

در پنج سال گذشته شنیدیم این کامیون برای فروش گذاشته شده است. ما پیشنهادی را ارائه کردیم اما نتوانستیم به توافق برسیم

بااین‌حال، وقتی گروه ماهان متوجه شد مالکان M100SX قصد اوراق کردن آن را دارند، گری هر طور که شد این هیولای غول‌پیکر را خرید و به مجموعهٔ خود منتقل کرد. حال بنیاد ماهان کالکشن قصد دارد این کامیون را بازسازی کرده و به حالت اول درآورد و به نمایش بگذارد تا مرم بتوانند این شاهکار مهندسی اواسط قرن بیستم را از نزدیک ببینند.

گروه ماهان همچنین توانست اسناد زیادی از تاریخچهٔ این کامیون به دست بیاورد. طبق این اسناد، این M100SX ابتدا به‌عنوان یک کامیون کمپرسی برای مسیرهای خاکی و ساختمانی ساخته شد اما بعداً یک تریلر مخصوص برای آن ساخته و کامیون به یک کِشنده تبدیل شد. این نمونه که توسط ماهان کالکشن خریده شده، سومین و آخرین نمونهٔ ساخته‌شده از M100SX است. اسناد نشان می‌دهد که این کامیون اولین بار در ۲۱ ژانویه ۱۹۷۰ به شرکت «هافمن ریگینگ» در نیوجرسی تحویل داده شده است. سپس کامیون در مقطعی به تگزاس منتقل شد و در اختیار شرکت باربری «مشبرن تراکینگ» قرار گرفت اما بعداً دوباره به نیوجرسی بازگشت. این سفر از تگزاس به نیوجرسی دو هفته طول کشید زیرا M100SX می‌توانست با سرعت تنها ۴۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

طبق گفته‌ها، این کامیون به گسترش فرودگاه نیوآرک نیوجرسی بسیار کمک کرده و با تریلر اختصاصی هشت محور خود ۱۰۰۰ تن سنگ و قلوه‌سنگ را جابجا کرده است. درنهایت، این ماک بزرگ در اختیار شرکت ساختمانی «پایل فاندیشن» در نیویورک قرار گرفت. بااین‌حال، به نظر می‌رسد این شرکت بعداً کامیون مناسب‌تری برای کارهای خود پیدا کرده است زیرا M100SX را برای دهه‌ها در محوطهٔ خود پارک کرد تا اینکه حدود دو هفتهٔ پیش رهسپار خانهٔ جدیدی شد. زمانی که ماهان کالکشن سراغ این کامیون رفت، همچنان به تریلر متصل بود اما امکان انتقال آن وجود نداشت زیرا با توجه به وزن و اندازهٔ این تریلر، برای جابجایی باید قطعه‌قطعه می‌شد. به همین دلیل گری و تیمش ترجیح دادند فقط کامیون را ببرند زیرا تریلر اساساً از ابتدا همراه با M100SX نبوده است.

هم‌اکنون فرایند بازسازی این کامیون آغاز شده تا بخشی از تاریخ وسایل نقلیهٔ سنگین آمریکا برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۳ رای



[ad_2]

Source link

شرایط فروش کامل دیزل – اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز گرانی خودرو در سال جدید با پژو پارس و وانت پراید

[ad_1]

گروه خودروسازی سایپا با اعلام افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید ۱۵۱ و ایران خودرو با گران کردن ۱۵۰ میلیون تومانی پژو پارس موج جدید تغییر قیمت در درب کارخانه را آغاز کردند. این موج گرانی ادامه‌دار بوده و بزودی قیمت جدید محصولات زامیاد نیز اعلام خواهد شد. به نظر می‌رسد این گرانی به دنبال اصلاح دستور العمل قیمت گذاری شورای رقابت ایجاد شده است.

به گزارش پدال، با اینکه قیمت ارز نیمایی تغییر نکرده، قیمت دستمزدها در صنعت خودرو تغییر ناچیزی داشته و به لطف مجوز غیر قانونی افزایش قیمت خودروهای به اصطلاح ارتقا یافته (نظیر کوییک GX، ساینا S 85 گانه، تارا V1، پژو پارس ارتقا نیافته!، رانا پلاس و پژو ۲۰۷ بدون هواکش با آینه الکتروکرومیک) قیمت‌ها در حدود ۵۰ درصد گران شده‌اند، باز هم قرار است با فرمول اصلاح شده شورای رقابت قیمت محصولات دو خودروساز دولتی ایران خودرو و سایپا گران‌تر شود.

در فرمول جدید شورای رقابت بر خلاف سنت چند سال گذشته، بحث تورم بخشی از میان رفته و مبنای تعیین قیمت اعلام هزینه‌ها از سوی خودروساز است. به این معنی که بنا بر اظهارات خودروساز مشخص می‌شود محصول تولیدی او چقدر هزینه داشته و به آن ۲.۵ درصد سود اضافه می‌شود. به این ترتیب مباحثی نظیر کیفیت و بهره‌وری پایین نیز به عنوان پارامترهای منفی برای قیمت خودرو لحاظ نمی‌شوند.

این فرمول جدید به تازگی برای دو خودروی پژو پارس و وانت سایپا ۱۵۱ اعمال شده و این دو خودرو با افزایش شدید قیمت روبرو شدند؛ لازم به ذکر است پژو پارس ۴۳۰ میلیون تومانی به جز چراغ روشنایی روز هیچ یک از استانداردهای اجباری ۸۵ گانه مثل فشار باد تایر و ترمز پایداری را پاس نمی‌کند و وانت سایپا ۱۵۱ نیز به همین ترتیب فقط چراغ روشنایی روز را دارد. چنانچه در آینده این موارد نیز بر روی این دو خودرو اعمال شوند بازهم ایران خودرو و سایپا این حق را دارند تا بنابر مجوز شورای رقابت افزایش قیمت جدیدی را بر روی این دو خودرو اعمال کنند.

هر خودرویی که با هر کیفیتی تولید کنید، ما ضامن سود شما هستیم!

فرمول جدید شورای رقابت تنها معنی حمایت مطلق را می‌دهد؛ در تمام دنیا و در همه شرکت‌های خودروسازی محصولاتی وجود دارند که حتی با زیان تولید می‌شوند چرا که قیمت‌گذاری در فضای رقابتی برندهای بزرگی نظیر تسلا و مرسدس بنز را نیز مجبور می‌کند برای بقا خود حاضر به تحمل زیان باشند. اما در کشور ما این تضمین به خودروساز داده می‌شود که خودروی ۲۰ سال پیش خود را بدون ترس و در فضای مونوپلی با حاشیه سود ۲.۵ درصدی عرضه کند!

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای



[ad_2]

Source link

یک دستگاه فورد برانکو DR به حراج گذاشته شد

یک دستگاه فورد برانکو DR به حراج گذاشته شد

[ad_1]

تنها ۵۰ دستگاه از این شاسی‌بلند خاص تولید شده که همه آن‌ها به میراگرهای DSSV مجهز شده‌اند.

فورد برانکو DR یک شاسی‌بلند معمولی نیست. این مدل را می‌توان معادل آفرودی یک ابرخودروی مخصوص پیست به شمار آورد که تنها مجوز حضور در پیست را دارد و تولید آن هم به تعداد خاصی محدود می‌شود. ۵۰ دستگاه از این شاسی‌بلند زیبا و قدرتمند تولید شده و هیچ‌کدام مجوز تردد در خیابان‌های عمومی را ندارند. بنابراین می‌توان به آن به‌عنوان یک خودروی کلکسیونی منحصربه‌فرد نگاه کرد. با ثبت آگهی فروش یکی از این شاسی‌بلندها، گویا شانس به علاقه‌مندان آن رو کرده است.

شایعات مبنی بر آن هستند که خریداران جدید برانکو DR تا دو سال پس از مالکیت این خودرو، حق فروش آن را نداشته‌اند؛ با ثبت این آگهی به نظر می‌رسد مالک این دستگاه درحال شکستن قرارداد خود با فورد است. البته این ادعا درحد یک شایعه است و امکان دارد هیچ‌گاه واقعی نبوده باشد.

این نسخه به‌عنوان تواناترین ورژن برانکو شباهت زیادی به نسخه مسابقه‌ای آن در مسابقات باها ۱۰۰۰ دارد که توسط تیم «مولتی‌ماتیک موتوراسپرت» مدیریت می‌شد. درست همانند سوپراسپرت فورد GT. خریداران برانکو DR برای مالکیت هر دستگاه مجبور به پرداخت مبلغ ۲۹۵ هزار دلار بودند که ۸ برابر گران‌قیمت‌تر از نمونه عادی این شاسی‌بلند محسوب می‌شود.

مالکیت اولیه مدل درحال فروش، آن را به رنگ سبز ناتو و سقف هم‌رنگ بدنه مزین کرده است. با وجود تجهیز این خودرو به پکیج ۳۸ هزار دلاری باها که شامل چراغ‌های LED صخره‌ای، نوار LED سقفی و آژیر می‌شود، مالک هنوز یک کیلومتر هم با آن راننگی نکرده است.

فورد برای توسعه برانکو ویژه خود با همکاری مولتی‌ماتیک، در هر دو محور خودرو از میراگرهای اختصاصی این مجموعه با نام DSSV استفاده کرده است. بدنه سنگیم این خودرو روی چرخ‌های ۱۷ در ۸.۵ اینچی آفرودی تمام فصل سوار است که بدنه را ۳۰۰ میلی‌متر بالاتر از سطح زمین نگه می‌دارد. نیروگاه برانکو DR یک پیشرانه ۵ لیتری ۸ سیلندر V شکل کایوت فورد است که ۴۱۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

آخرین حراجی برانکو DR به قیمت ۳۶۵ هزار دلار رسیده بود. احتمالا این نمونه تازه هم بتواند به‌لطف بهره‌مندی از یک پکیج اضافه، رنگ جذاب و کارکرد بسیار پایین به قیمت بالایی دست پیدا کند. نظر شما درباره برانکو DR چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای



[ad_2]

Source link