[ad_1]

با اینکه محصولات تسلا همچنان انتخاب اول اکثر خریداران خودروهای الکتریکی هستند اما گزینه‌های بهتری هم به بازار آمده‌اند که باید در نظر گرفته شوند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

هرچند رقبا به پیشرفت خود ادامه می‌دهند اما تسلا همچنان قوی‌ترین بازیکن در بازار خودروهای الکتریکی است و در سال ۲۰۲۳ این شرکت کماکان بیشترین سهم بازار جهانی خودروهای الکتریکی را در اختیار داشت. تسلا زمان زیادی را برای اصلاح تکنولوژی باطری و افزایش تولید صرف کرده که این در کنار شبکهٔ شارژ گسترده و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری باعث شده خودروهای شرکت ایلان ماسک در کانون توجه خریداران باشند. بااین‌حال، اکنون گزینه‌های زیادی در بازار خودروهای الکتریکی وجود دارد و تسلا را دیگر نباید انتخاب پیش‌فرض دانست. خودروهایی که در ادامه خواهید دید، بهترین جایگزین‌های تسلا در سال ۲۰۲۴ هستند.

همچنین بخوانید:

نبرد پیکاپ‌های برقی، تسلا سایبرتراک، ریویان R1T و فورد F150 لایتنینگ

هیبریدی یا برقی؛ کدام بهتر است؟ رویارویی تسلا مدل ۳ و تویوتا پریوس

جایگزین تسلا مدل Y: کیا EV6

مدل Y موفقیت چشمگیری را برای تسلا به دنبال داشت و سال گذشته به پرفروش‌ترین خودروی جهان تبدیل شد. شعاع حرکتی طولانی، کارایی بالا، فرم کراس‌اوور و شتاب سریع، نظر خیلی‌ها را به مدل Y جلب کرده است. قیمت نسخهٔ پایهٔ محرک عقب این خودرو از ۴۴ هزار دلار آغاز می‌شود و در نسخهٔ پرفورمنس به ۵۴ هزار دلار می‌رسد که می‌تواند ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. بااین‌حال، طراحی بیرونی مدل Y اکنون کمی قدیمی به نظر می‌رسد، کیفیت داخلی آن هرگز عالی نبوده و تقریباً برای هر کاری باید از نمایشگر لمسی استفاده کنید. به همین دلیل، کیا EV6 را می‌توان بهترین جایگزین مدل Y دانست. ما این کراس‌اوور کره‌ای را به دلیل ظاهر جذاب‌تر، متریال لوکس‌تر، دینامیک رانندگی خوب و گارانتی عالی، به تسلا ترجیح می‌دهیم.

جایگزین تسلا مدل ۳: هیوندای آیونیک ۶

مدل ۳ پس از فیس‌لیفتی که اخیراً تجربه کرده است، بهتر از همیشه شده و ما آن را به مدل Y ترجیح می‌دهیم. این خودرو نسبت به برادر کراس‌اوورش شیک‌تر به نظر می‌رسد و رانندگی لذت‌بخش‌تری دارد درحالی‌که قیمت آن از تنها ۴۰ هزار دلار آغاز می‌شود. همچنین مدل ۳ برد بیشتری را هم نسبت به مدل Y ارائه می‌کند. با همهٔ این‌ها، هیوندای آیونیک ۶ جایگزین موردعلاقهٔ ما برای مدل ۳ است. هرچند همه از طراحی جسورانهٔ آیونیک ۶ استقبال نمی‌کنند اما نمی‌توان ویژگی‌های قابل‌توجه آن را کتمان کرد. این سدان کره‌ای در پیچ‌ها عملکرد مناسبی را به نمایش می‌گذارد، کابین زیبای دارد و حداکثر برد ۵۸۰ کیلومتری آن از بهترین نسخهٔ مدل ۳ بیشتر است.

جایگزین تسلا مدل S: لوسید ایر

مدل S فروش بسیار کمتری نسبت به مدل Y و مدل ۳ دارد اما زمانی که در سال ۲۰۱۲ به بازار آمد، استاندارد جدیدی را برای سدان‌های الکتریکی ایجاد کرد. مدل S امروزی هنوز اساساً همان خودرو است اما طب سال‌ها با افزایش قدرت و به‌روزرسانی طراحی و ویژگی‌ها، بهبودهای بزرگی را تجربه کرده است. قیمت نسخهٔ پایهٔ مدل S با برد ۶۴۷ کیلومتری و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۳.۱ ثانیه از ۷۵ هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که نسخهٔ پلد شتاب خارق‌العادهٔ ۲ ثانیه و برد ۵۷۷ کیلومتری را با قیمت ۹۰ هزار دلار آغاز می‌کند. لوسید ایر اما با طراحی مدرن‌تر، کابین لوکس‌تر و برد بیشتر، بهترین جایگزین برای مدل S محسوب می‌شود. همچنین قیمت نسخهٔ پایهٔ محرک عقب این سدان آمریکایی با نام پیور ۵ هزار دلار از تسلا ارزان‌تر است. لوسید برای علاقه‌مندان به پرفورمنس هم نسخهٔ سافایر را ارائه می‌کند که البته با قیمت ۲۵۰ هزار دلاری بسیار گران‌تر از مدل S پلد است اما ایر در نسخه‌های پایین‌تر یک سدان لوکس الکتریکی عالی محسوب می‌شود.

جایگزین تسلا مدل X: ب‌ام‌و iX

مدل X به‌عنوان اولین شاسی‌بلند تسلا، هنوز هم خودروی قابل‌توجهی محسوب می‌شود. قیمت این شاسی‌بلند سه ردیفه از ۸۰ هزار دلار در مدل پایه با شتاب ۳.۸ ثانیه و برد ۵۴۰ کیلومتر آغاز می‌شود و در مدل پلد با شتاب ۲.۵ ثانیه و برد ۴۲۳ کیلومتر به ۹۵ هزار دلار می‌رسد. این پرفورمنس هنوز هم چشمگیر است و درهای عقب فالکون وینگ مدل X نیز همچنان ویژگی جذابی به نظر می‌رسد. با این وجود، مدل X فاقد تجمل و کیفیتی است که رقبای لوکس ارائه می‌کنند. یکی از این رقبا که جایگزین خوبی برای شاسی‌بلند تسلا محسوب می‌شود، ب‌ام‌و iX است. هرچند این خودرو سه ردیف صندلی ندارد اما کسانی که در دو ردیف صندلی‌های آن خواهند نشست خوشحال‌تر از سرنشینان مدل X خواهند بود زیرا ب‌ام‌و طراحی داخلی خیره‌کننده‌ای دارد که چندین سطح از مدل X بالاتر است. نسخهٔ پایهٔ iX xDrive50 با قیمت ۸۷,۲۵۰ دلار گران‌تر و کندتر از مدل X پایه است اما چه کسی در یک کراس‌اوور لوکس به شتابی سریع‌تر از ۴.۴ ثانیه نیاز دارد؟ این نسخه همچنین با برد ۵۰۰ کیلومتری، فاصلهٔ چندانی با مدل X ندارد. برای پرفورمنس سریع‌تر نیز می‌توان سراغ iX M60 با ۶۱۰ اسب بخار قدرت و قیمت ۱۱۱,۵۰۰ دلار رفت که شتاب ۳.۶ ثانیه را ارائه می‌کند.

جایگزین تسلا سایبرتراک: فورد F150 لایتنینگ

سایبرتراک اولین بار در سال ۲۰۱۹ در قالب یک کانسپت رونمایی شد و به‌تازگی پس از سال‌ها انتظار به بازار آمده است. در حال حاضر اما هیچ خودرویی وجود مدارد که شبیه این پیکاپ عجیب باشد. خانوادهٔ سایبرتراک از نسخهٔ محرک عقب با قیمت ۶۱ هزار دلار آغاز شده و به نسخهٔ سه موتورهٔ سایبربیست با شتاب ۲.۶ ثانیه و قیمت ۱۰۰ هزار دلار می‌شود. بااین‌حال، فعلاً ارزان‌ترین سایبرتراکی که می‌توان خرید نسخهٔ دو موتوره با قیمت ۸۰ هزار دلار و برد ۵۴۷ کیلومتر است زیرا نسخهٔ تک موتوره هنوز به بازار نیامده است. فورد F150 لایتنینگ اولین انتخاب ما به‌عنوان جایگزین سایبرتراک است زیرا این خودرو به چیزی که خریداران یک پیکاپ سنتی نیاز دارند نزدیک‌تر است. لایتنینگ بسیار معمولی‌تر است، استفاده از کنترل‌های آن آسان‌تر است، قیمت پایهٔ ارزان‌تری در حدود ۵۰ هزار دلار دارد و حداکثر برد ۵۱۵ کیلومتر را ارائه می‌کند. همچنین هرچند پیکاپ الکتریکی فورد به‌اندازهٔ سایبربیست سریع نیست اما از تمام نسخه‌های بنزینی F150 سریع‌تر خواهد بود.

جمع‌بندی

اکثر مدل‌های تسلا با توجه به قیمت، هنوز هم ترکیبی از شعاع حرکتی و پرفورمنس را ارائه می‌کنند که شکست دادن آن دشوار است اما محصولات این شرکت معمولاً از لحاظ کیفیت داخلی، ارگونومی و طراحی بیرونی در پس رقبای جدیدتر قرار می‌گیرند و بسیاری از خودروهای الکتریکی جدید هرچند کندتر هستند اما رانندگی جذاب‌تری دارند. آمارهای اخیر هم نشان می‌دهند که رقبای تسلا در حال تصاحب سهم بیشتری از بازار خودروهای الکتریکی هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



[ad_2]

Source link