[ad_1]

فیس‌لیفت آکورا MDX با به‌روزرسانی‌هایی مثل نمایشگر لمسی جدید و سیستم صوتی بهتر به همراه تغییرات جزئی ظاهری از ماه آینده راهی بازار خواهد شد.

این روزها در اکثر خودروهای جدید نمایشگرهای لمسی بزرگی را می‌بینیم اما برخی خودروسازان مثل آکورا هنوز در برابر این تکنولوژی مقاومت می‌کنند. این شرکت در خودروهایی مثل MDX، بجای نمایشگر لمسی، پد لمسی را ارائه می‌کرد که استفاده از آن دشوار بود و شبیه یادگاری از گذشته به نظر می‌رسید. حال آکورا سرانجام با معرفی نسخهٔ بروز شدهٔ MDX مدل ۲۰۲۵، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کاملاً جدیدی را با نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی ارائه کرده است.

این نمایشگر جدید علاوه بر برخورداری از قابلیت لمسی، به خدمات گوگل و همین‌طور اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم هم مجهز است. ازجملهٔ دیگر تکنولوژی‌های MDX مدل ۲۰۲۵ هم می‌توان به وای‌فای، به‌روزرسانی از راه دور و استارت از راه دور اشاره کرد. در همین حال، حذف پد لمسی امکان اصلاح طراحی کنسول مرکزی را هم فراهم کرده است که حالا طراحی منظم‌تری پیدا کرده و نه‌تنها محفظهٔ اشیاء بزرگ‌تری را ارائه می‌کند بلکه دسترسی شارژر بی‌سیم گوشی را هم آسان‌تر کرده است. علاوه بر این، تیپ پایه از دو بلندگوی بیشتر بهره‌مند شده و تعداد بلندگوهای سیستم صوتی پریمیوم B&O هم به ۱۹ رسیده است.

به‌روزرسانی‌های بیرونی MDX مدل ۲۰۲۵ جزئی هستند اما با کمی دقت می‌توان متوجه سپر جلوی اسپرت‌تر با ورودی‌های هوای متفاوت شد. این کراس‌اوور لوکس ژاپنی همچنین از چراغ‌های جلو و عقب تیره‌تر و رنگ‌های بیرونی جدیدی هم بهره‌مند شده است. در تیپ‌های بالاتر نیز شاهد ارائهٔ پکیج تکنولوژی خواهیم بود که رینگ‌های ۲۰ اینچی جدیدی را به همراه عایق‌های صوتی بیشتر و شیشهٔ عقب چندلایه ارائه می‌کند تا کابین ساکت‌تری را فراهم کند.

در بخش ایمنی شاهد ارائهٔ دوربین جدید و رادار موج میلی‌متری هستیم که تشخیص بهتر و میدان دید گسترده‌تری را فراهم می‌کند. آکورا همچنین نسخهٔ جدید A-Spec را هم ارائه کرده که ترکیبی از ظاهر اسپرت بیرونی و کابین لوکس‌تر با ماساژور صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های ردیف دوم، گرم‌کن غربیلک فرمان، هدآپ دیسپلی و… را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. در آخر هم به پرچم‌دار این خانواده یعنی MDX تایپ S می‌رسیم که با جلوپنجرهٔ بدون قاب، سپر جلوی تهاجمی‌تر با تریم مشکی براق و رینگ‌های ۲۱ اینچی جدید دورنگ از دیگر نسخه‌ها متمایز می‌شود.

این نسخه در داخل هم از صندلی‌های جدید با نشان تایپ S روی پشت‌سری‌ها و سیستم صوتی جدید B&O با ۳۱ بلندگو بهره می‌برد. زیر کاپوت MDX تایپ S همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربوشارژ قبلی قرار گرفته است که ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک سوپر هندلینگ آکورا متصل می‌شود. در نسخهٔ معمولی هم شاهد پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۲ نیوتن متر گشتاور هستیم که سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش خواهد بود. آکورا MDX مدل ۲۰۲۵ ماه آینده راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۹ رای



[ad_2]

Source link