[ad_1]

میلانو که زیر ۳۰ هزار یورو قیمت خواهد داشت، بر اساس پلت‌فرم جیپ اونجر و فیات ۶۰۰e ساخته شده و در قوی‌ترین نسخه ۲۴۰ اسب بخار قدرت دارد.

آلفارومئو کراس‌اوور ساب‌کامپکت میلانو را به‌عنوان اولین محصول تمام الکتریکی و کوچک‌ترین خودروی سبد محصولات خود رونمایی کرده است. در طراحی این خودرو هدف طراحان آلفارومئو جلب نظر نسل جدید بوده و به همین دلیل تازه‌ترین زبان طراحی شرکت بهره برده‌اند. در قسمت جلو شاهد چراغ‌های جذابی هستیم که از پایین به ورودی‌های هوای باریکی متصل شده‌اند. در جلوپنجرهٔ مثلثی برای اولین بار افعی لوگوی آلفارومئو را می‌بینیم درحالی‌که سپر جلو با ورودی‌های هوای بزرگ و اسپلیتر یکپارچه، از مدل‌های کوادریفولیو الهام گرفته است.

در پروفیل جانبی، شانه‌های برجسته جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که دستگیرهٔ درهای عقب هم کنار ستون C تعبیه شده است. در عقب نیز تریم مشکی دور چراغ‌ها یادآور ری‌رای ایران‌خودرو است! میلانو با ۴,۱۷۰ میلی‌متر طول، ۱,۷۸۰ میلی‌متر عرض و ۱,۵۰۰ میلی‌متر ارتفاع، در سگمنت B شاسی‌بلندها قرار می‌گیرد و دقیقاً هم‌اندازهٔ فیات ۶۰۰e است.

داخل خودرو هرچند با دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی به‌اندازهٔ بیرون منحصربه‌فرد به نظر نمی‌رسد اما چند ویژگی خاص آلفارومئو مثل صفحه آمپر تلسکوپی به ایجاد فضایی متمایز کمک کرده‌اند. در اینجا همچنین با سفارش پکیج اسپرت، صندلی‌های آلکانترا ارائه می‌شود درحالی‌که در حالت استاندارد شاهد تودوزی پارچه‌ای با غربیلک فرمان چرمی خواهیم بود. میلانو صندوق باری ۴۰۰ لیتری دارد و در بخش ایمنی هم از سیستم‌های کمک‌رانندهٔ سطح دو بهره می‌برد.

میلانو در سه نسخهٔ مختلف به نام‌های الکتریکا، الکتریکا ولوچی و ایبریدا به بازار عرضه می‌شود. نسخهٔ الکتریکا ولوچی که پرچم‌دار این خانواده است، از یک موتور الکتریکی با ۲۴۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که با فیات ۶۰۰e آبارث مشترک است. نیروی این موتور از طریق یک دیفرانسیل تورسن با قفل مکانیکی خودکار و لاستیک‌های ۲۰ اینچی پرفورمنس بالا به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

نسخهٔ ولوچی همچنین از سیستم تعلیق اسپرت با ۲۵ میلی‌متر ارتفاع کمتر، آنتی‌رول بارهای جلو و عقب و تنظیم خاص سیستم فرمان هم بهره می‌برد. تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های این نسخه هم دیسک‌های ترمز بزرگ‌تر ۳۸۰ میلی‌متری در جلو با کالیپرهای تک پیستونه است. به گفتهٔ آلفا، الکتریکا ولوچی دینامیک رانندگی پیشرویی را در کلاس خود ارائه خواهد کرد که با هاچ‌بک‌های جولیتا و میتو قابل‌مقایسه خواهد بود. نسخهٔ پایهٔ الکتریکا هم با یک موتور الکتریکی با ۱۵۶ اسب بخار قدرت و باطری لیتیوم یونی ۵۴ کیلووات ساعتی که بردی ۴۱۰ کیلومتری را فراهم می‌کند و از قابلیت شارژ سریع تا حداکثر ۱۰۰ کیلوواتی بهره می‌برد ارائه خواهد شد.

نسخهٔ ایبریدا که در سال ۲۰۲۵ به بازار خواهند آمد اما از یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری بنزینی توربو با ۱۳۶ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که در کنار باطری ۴۸ ولتی و یک موتور الکتریکی ۲۸ اسب بخاری در گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه قرار می‌گیرد. نیروی این موتورها مثل جیپ اونجر ۴Xe به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ منتقل می‌شود. میلانو زیر ۳۰ هزار یورو قیمت خواهد داشت و برای دارندگان میتو و جولیتا از تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. پذیرش سفارشات خرید نسخه‌های الکتریکی این خودرو در ایتالیا از فردا آغاز می‌شود اما خریداران دیگر بازارهای اروپایی باید تا هفته‌های آینده صبر کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای



[ad_2]

Source link